Základní informace
Konferenci Jak správně finančně vzdělávat dospělé pořádá Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta financí a účetnictví pod záštitou Ministerstva financí, v partnerství s Českou národní bankou a za finanční podpory Nadace Citi Foundation. Konference bude zaměřena na finanční vzdělávání dospělých – dosud neprávem opomíjenou oblast, kde přetrvává značný informační deficit a kde zároveň, i v důsledku ekonomické krize, narůstá riziko ohrožení finančního zdraví českých domácností, což je špatnou zprávou nejen pro sociální situaci v zemi, ale také pro státní rozpočet.
Konference bude především o hledání cest ke zvýšení finanční gramotnosti české populace. Umožní setkání zástupců státní sféry, neziskového sektoru i komerčních subjektů nejen ke společné diskusi na dané téma, ale i vzájemné oponentuře navrhovaných projektů. Tomu je uzpůsoben i formát konference založený na podrobné analýze současné nabídky v oblasti finančního vzdělávání dospělých, zhodnocení efektivity jednotlivých používaných nástrojů a prezentace „best practice“ případových studií finančního vzdělávání jak v České republice, tak ve světě. V druhé části konference chceme dát prostor otevřené interakci mezi účastníky konference při tematických workshopech.
Součástí konference bude prezentace výsledků exkluzívního hloubkového kvalitativního průzkumu realizovaného společností StemMARK, v jehož rámci budou v září a říjnu dotazováni zástupci klíčových subjektů, které se v České republice zabývají otázkou finančního vzdělávání dospělých. Výzkumné šetření bude analyzovat jejich dosavadní zkušenosti z této oblasti a také názory, jakým způsobem by oblast finančního vzdělávání dospělých měla být do budoucnosti řešena.
Konference je určena široké odborné veřejnosti v oblasti finančního vzdělávání, zejména zástupcům státní správy, kteří se podílejí jak na vytváření systému finančního vzdělávání, tak i na řešení důsledků finanční negramotnosti, dále pak zástupcům neziskových organizací zabývajících finančním vzděláváním, pedagogům na vysokých a středních školách, novinářům, ale i zástupcům komerční sféry ať již z různých profesních asociací či institucí, pro které je finanční gramotnost jejich klientů důležitá.